Exkurze do vykřičeného domu (ke čtení po 22. hodině)

Není mi jasné, proč většinová populace chová, tedy alespoň navenek, k podobným zařízením takovou zášť. Moje dosavadní zkušenosti, byť skromné, jsou totiž v zásadě pozitivní.

Je to už nějaký ten pátek. Zkrátka a dobře: byl jsem nejmenovanou VIP společností přizván do takového lepšího nočního podniku na slavnostní raut. Na tom by nebylo nic zvláštního. Určité specifikum celonoční pánské jízdy ovšem spočívalo v tom, že se následně mohlo - dobrovolně a nevázaně - pokračovat v jiné části vyhlášeného lokálu, nad jehož střeženým opancéřovaným vchodem svítila červeně lucerna.

Mě by něco takového ani ve snu nenapadlo, ale nějak se z toho tehdy nešlo vykroutit. Co naplat - souhlasil jsem. No jo, jenomže co říct doma?

Jsem tvor spíše samotářský. Vzácné chvíle volna trávím ze všeho nejraději na pustém ostrově nebo zabarikádován ve své pracovně. Tím radostnější byla odezva mé lepší polovičky, když jsem jí mezi řečí naznačil, že příští čtvrtek večer „něco mám.“

„Aha,“ těšilo ženu upřímně, že se konečně po čase společensky povyrazím, „a kam že to vlastně jdeš?“ Po trochu dětinském a předem prohraném mlžení jsem ve finále musel s pravdou ven: „Víš, beruško… jak bych ti to jenom… prostě… no prostě… prostě… jdeme prostě s nějakou partou… do… no prostě do bordelu…“

Nikdy už nespatřím užaslejší oči!

Nezaujatý pozorovatel by vcelku logicky očekával bouřlivou výměnu názorů, exaltované scény plné pláče, hysterického křiku, výčitek, pohrůžek, žádostí o rozvod. Prostě takovou tu klasickou tuzemskou Itálii. Kdepak! Nic takového. Měl jsem totiž v záloze přichystanou magickou formuli. A tak těsně předtím, než moje brunátnějící a všeliké kuchyňské náčiní popadající manželka stačila explodovat spravedlivým hněvem, jsem suše utrousil: „Zdeněk jde taky.“ Rázem byl klid!! Nevěřili byste, co vhodně zvolené slovo dokáže…

Zdeněk taky? Vážně?? Nu, to je tedy jiná.

Zdeněk: náš známý; šťastně ženatý, milující otec čtyř rozkošných dětí, vzorný manžel do úmoru nakupující, peroucí, žehlící, uklízející, vařící, kutící a ustavičně vše opravující. Věčně mi předhazovaný a velebený vzor. Adorovaný světec, neochvějný garant spořádanosti, mravopočestnosti a zákonnosti.

Po dojemném láskyplném uklidňování, udobřování, vysvětlování, ujišťování a slavnostní přísaze se mi dostalo rozhřešujícího požehnání: hlavně tam zase netláskejte všechno dohromady!

Plni očekávání vyrážíme.

Raut i zábava na top úrovni. Když před půlnocí nastával pozvolný přesun napapaného a výtečně naladěného manšaftu do prostor, jimž vévodil velkolepý barový pult a nasvícené pódium se spoře oděnými umělkyněmi, které se apaticky obtáčely kolem nablýskaných tyčí, přišlo nám se Zdeňkem poněkud zbabělé to hned zabalit a chvátat domů. A že teda ještě chvíli posečkáme a budeme sledovat okolní cvrkot…

Zatímco si většina ovíněných kolegů rozebírala přítulné společnice (hříšně drahý drink a pak hurá do některého z pokojíků o patro výš), my dva jsme tam stále jen nerozhodně postávali. Nevím, jak můj parťák, ale já byl nezvratně přesvědčen o tom, že jsme tam už jistojistě stačili pochytit minimálně AIDS a že na obzoru číhají další pohromy typu ebola, lepra aj. Asi po půlhodině to už bordelmamá nevydržela, přitočila se k nám a procedila: „No tak, pánové, snad se u nás, kurva, aspoň posadíte, ne?“

Upejpavě jsme se tedy usadili na nejbližší červenou koženou sedačku. Hle, už si k nám přisedá milá, velmi pohledná blondýna. Odhadem tak dvaadvacítka, slušivé mikádo, vysportovaná figura.

„Ahoj kluci,“ začala nenuceně, „já jsem Pavlína.“

„Ahoj, já jsem Aleš,“ zalhal jsem, „a já Petr,“ pronesl v témže duchu Zdeněk.

„Kecáte, že jo?“ prohlédla nás ta nohatá kurtizána, „to já hned poznám. Ale mně to neva. Tak, kdo půjde první?“

„Já…my…my totiž,“ lezlo z nás jak z chlupaté deky. „Hm, chcete trojku? Proč to neřeknete hned? No problem. Bude to ale drobet dražší,“ pravila věcně.

„Pavlíno, víš…,“ začali jsme kostrbatě líčit naši kauzu, „my jsme tu vlastně… tak nějak… jaksi… jaksi jako nedopatřením,“ řekl jsem omluvně. Pavlína jen vykulila oči. Takové dva kolíky tu zaručeně ještě neměla. Korunu všemu nasadil totálně už vystresovaný Zdeněk, když dodal: „Víš, my jsme tu vlastně na… na takové jako… exkurzi!“ Tohle vysvětlení ji náramně pobavilo. „To je teda fakt dobrý! Mně je to ale fuk, jak chcete,“ mávla jen ležérně rukou, „já už mám dneska vyděláno.“

Mlčky jsme na sebe se Zdeňkem pohlédli: no, tak snad abychom šli, ne?

„Hele, kluci,“ zastavila nás, „počkejte. Já mám za necelou hoďku tágo. Zvu vás na drink! Přece tu nebudete na tý vaší exkurzi jako u suchánků…“ Než jsme se nadáli, cinkaly před námi ve sklenici ohnivé vody kostky ledu.

Čas pokročil.

Nejvýkonnější hřebci se chystali na další kolo, my jsme si ale s Pavlínou až do jejího odjezdu povídali: druhák VŠE, závodně volejbal, tohle jednou týdně jako taková brigáda, trochu nějaké osobní trable… Při tom povídání jsme se jí pokoušeli promluvit do duše. Co na to rodiče? A co přítel? Co kámoši? Co nějaká sebeúcta? Co někdy její děti? A co kdyby… co kdyby toho zkusila nechat…

Pavlína naslouchala, popíjela a zase naslouchala… Pak se jí po tvářích začaly koulet slzy.

Prazvláštní exkurze.

Netuším, kde je Pavlíně konec. Odcházeli jsme ale tehdy se Zdeňkem s vědomím, že ta naše noční výprava možná nebyla až zas tak úplně marná. Že jsme snad přece jen zaseli semínko naděje. Nebo se o to alespoň pokusili…

Autor: Milan Hrdlička | čtvrtek 19.10.2023 8:35 | karma článku: 21,49 | přečteno: 615x
  • Další články autora

Milan Hrdlička

Hranolka!

Převážná většina národa, aspoň mi to tak připadá, si ráda pochutnává na bifteku s hranolkama. Poněkud prudérnější menšina, jak si rovněž nelze nevšimnout, si ho přece jen radši dává s hranolkami. Jen hrstka podivínů se, bůhvíproč,

9.4.2024 v 8:40 | Karma: 29,98 | Přečteno: 1682x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Hrdlička

Káva s Danielou

Vyskytujou se na světě různé kávy, znáte to: káva pracovní, studijní, schůzovní, zdvořilostní a společenská, osudová či osudná (takovej Vávra, ten by moh ́ vyprávět!), dále káva pohodová i uspěchaná a mnohé další.

21.9.2023 v 8:35 | Karma: 21,75 | Přečteno: 443x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Hrdlička

Zásady úspěšného dialogu

Fin a Švéd popíjejí vodku. Po čase pozdvihne Švéd malátnou pravicí přetékající sklenku a zabručí: Na zdraví Parťák bouchne do stolu a rozezleně zvolá: Tak sakra chlastáme, nebo kecáme?

31.5.2023 v 8:41 | Karma: 21,52 | Přečteno: 476x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Hrdlička

Poprask na bankovní přepážce

Mezi mými nočními můrami zaujímá čestnou a neotřesitelnou pozici vyplňování korejsky psaných formulářů, zejména těch bankovních. Tak třeba adresa se píše v obráceném pořadí (končí se jménem dotyčného). A ta naše jednička...

23.5.2023 v 8:35 | Karma: 19,04 | Přečteno: 444x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Hrdlička

Anna na jednačtyřicet způsobů

Anna. Krásné jméno! Jedno z nejrozšířenějších na světě. Původem hebrejské, k nám se dostalo z řečtiny. Jenže to bychom nebyli my, kdybychom do toho nezačali vrtat! Máme tu tedy taktéž podobu Anina, Anyna, Aninka, Anynka...

15.5.2023 v 8:30 | Karma: 19,82 | Přečteno: 421x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 45
  • Celková karma 29,98
  • Průměrná čtenost 905x
Jsem VŠ učitel. V posledních letech se zabývám i uměleckou prózou (novela Riita 2020, Ozvěny z hlubin času 2021). Hodlám prezentovat (humoristické) povídky, črty, postřehy z cest, fejetony. Přeju hezké počtení.